Wednesday 10 September 2008

Allemaal beestjes...

Mijn wederhelft had hem al gesignaleerd, maar ik kon het maar moeilijk geloven, tot hij gisteravond, toen ik onze straat inreed langs de dorpszijde tussen de bossen, ook aan mij verscheen, hoewel ik nochtans niet gedronken had: de Sciurus Vulgaris ofte gewone/rode eekhoorn.

Onze nieuw opgemerkte buurtbewoner dook nog enigszins schuchter tussen de maïs toen ik met mijn auto naast hem vertraagde om hem te begroeten, maar ik hoop dat hij zich gauw weer aan mij zal vertonen, zodat ik uitgebreid met hem zal kunnen kennismaken en hem op de digitale plaat zal kunnen vastleggen voor opname in het "facebook" der buurtbewoners.

Hij ziet er ongeveer zo uit

maar met een iets assertievere snoet en een beter gevulde rosse staart dan dit welwillend poserend exemplaar.
Er blijken ook exemplaren van de Vulpes Vulpes te zitten, maar dat kon ik eerder alleen maar vaststellen na ontdekking van een schielijk overleden exemplaar na een jammerlijke aanvaring met een tientonner op de steenweg.
Zoveel beestjes om me heen...

No comments: