Tuesday 8 July 2008

Rain rain go away

Met "de grote vakantie" in zicht zien de luchten er niet bepaald veelbelovend uit. Nu is juli doorgaans al geen fantastische maand in België, en over het algemeen ben ik in juli aan het werk en til ik er dan ook niet zo zwaar aan, maar nu we in het kader van onze grote immobiliaire aankoop toch maar besluiten om vakantie in eigen land te houden - welk land dat binnenkort is, laat ik in het midden; die discussies en het volgen daarvan heb ik al lang opgegeven - valt elke vallende druppel en graad Celsius op de thermometer mij meteen op.

"Global warming", mijnheer Gore? Nog niets van gemerkt in België (tenzij de aanstormende waters en winden daar uiteraard ook een bijverschijnsel van zijn). Maar we leven op hoop: bij Accuweather kan je tot 15 dagen op voorhand het te verwachten weer bekijken op elke plaats ter wereld die je maar intikt, en voor volgende week (de eerste week van onze "vakantie") ziet het er veelbelovend uit: af en toe bewolkt, maar doorgaans droog en zonnig, met temperaturen die oplopen tot maar liefst 24 en 28°. Ik hoop wel maar dat hun weeraccu goed opgeladen is...

Maar niet getreurd, want we zullen nu eindelijk eens de tijd hebben om mits een paar uitstapjes ons eigen land beter te leren kennen, alvorens het binnenkort door enkele politieke machten wordt opgedoekt. En er zijn binnenshuis ook nog genoeg dingen om ons op te focussen, zoals de eerste "batch" van onze meubelen die alvast door Viking Collection werd geleverd, zodat de living al minder als een balzaal klinkt, en we nu ook met mondjesmaat de dozen verder kunnen beginnen uitladen. En nu eerst: congé payé!





1 comment:

Phil Dutré said...

Vakantie in eigen land is uiteraard ook leuk, zolang je maar in goed gezelschap bent :-)